دقیقه از خردمندان صهیون
از ویکی ماسونیک

جلد نسخه آمریکایی پروتکل های منتشر شده در سال 1934 توسط انتشارات میهنی در شیکاگو. فرض بر این است که در اختیار داشتن این اسناد می تواند با مرگ فوری در روسیه شوروی مجازات شود.


Sergei Nilus ، Близ грядущий антихрист (دجالگر Blis grjaduschtschi ، "دجال نزدیک به نزدیک است"). جلد جلد چاپ سال 1911 ، که شامل متن صورتجلسات افراد خردمند صهیون است. تصاویر منفرد از Dogme et rituel de la haute magie توسط اکتشافگر فرانسوی الیپه لووی آمده است: در وسط آن دجال به عنوان تولید مثل کارت تاروت "Wagon" بین پنتاگرام تزئین شده با شخصیت های کابالیستی و یک ستاره داوود ، که هر دو چاپ می شوند печать антихриста ( آلمانی: "مهر دجال") مشخص شده است. صلیب روسی با شعار Сим победиши پیروزی بر این نمادهای شیطانی ، شعار صد سیاه.
محتویات
1 دقیقه از حکیم های صهیون
1.1 ادبیات
1.2 نقل قول
1.3 فیلم
1.4 جهان عرب و اسلام
1.5 کشورهای دیگر
1.6 تفسیرهای علمی
2 همچنین ببینید
3 پیوند
دقیقه از خردمندان صهیون
منبع: Lexicon International Masonic by Eugen Lhenhoff and Oskar Posner (1932)


جزوه ضد فراماسون و ضد ستیزی ، برای نشان دادن اینکه در جلسات پنهانی ، که در نخستین کنگره صهیونیستی در بازل به ریاست تئودور هرتزل در سال 1897 برگزار می شد ، برنامه ایجاد سلطه جهانی به رهبری یک خودکامه ی یهود (پادشاه صهیون) انجام شد. بود. به عنوان ابزاری برای دستیابی به این هدف ، تصمیم بر این شد که ماورای مخفی را در زیر اقامتگاه های ماسونی در سراسر جهان مستقر کنیم.

از این "پروتکل" های ادعایی به ترتیب نسخه هایی به زبان آلمانی است. نظرات مفصل Gottfried zur Beek (کاپیتان سابق ، بازنشسته لودویگ مولر فون هاوزن) ، 1920 ، تئودور فریش ، ویچل ، آلفرد روزنبرگ و دیگران ظاهر شد. در حقیقت ، چنین جلساتی هرگز در کنگره های صهیونیست برگزار نشده است و هیچ ارتباطی بین صهیونیسم و ​​فراماسونری وجود ندارد.

پروتکل های 1897 جعلی دست و پا چلفتی است. آنها برای اولین بار در سال 1905 به عنوان ضمیمه چاپ دوم کتاب توسط روسی SA Nilus ظاهر شد ، که برای اولین بار در سال 1901 منتشر شد ، "بزرگ در ریز ، دجال پیشرو و پادشاهی معبد روی زمین" (به روسی). آنها بین سالهای 1903 و 1905 ایجاد شده اند. از یک فیلمنامه طنز قدیمی فرانسه علیه ناپلئون سوم. از سال 1865 و یک رمان آلمانی ، که در سال 1868 منتشر شد ، با هم سیمان شدند ، تا حدودی واقعاً کپی شدند. این طنز بروشوری است از موریس جلی علیه برنامه های Macchiavelist ناپلئون سوم برای سلطه بر جهان ، با عنوان "Dialogue aux enfers entre Macchiavel et Montesquieu، ou la Politique de Macchiavel au 19e siécle، par un Contemporain".

این رمان "بیاریتز" نامیده شده است و توسط "سر جان رتکلیف" نوشته شده است ، که در واقع "هرمان گادچه" (s. D.) خوانده می شد و تعدادی از رمان های پرخون خونخوار را با نام مستعار انگلیسی نوشت. جعلی که نیلوس مرتکب شده بود با انتقاد جدی توسط Strack ("قوانین مخفی") ، بنیامین سگل ("سیاست افراد خردمند صهیون") ، "حل و فصل") ، استانکن و خبرنگار قسطنطنیه "بار" (اوت 1923) نشان داده است. اما سگل همچنین تعدادی از جدیدترین جعل جعل را کشف کرده است که مولر در مقابل. هوسن در ترجمه آلمانی وی علیه متن اصلی روسی چاپ کرده است (رجوع کنید به "تخریب نادرستی درباره فراماسونری" ، V. D. F.، 1923).

ادبیات
بن ایتو ، Hadassa: "پروتکل های حکیمان صهیون". آناتومی جعل. برلین: Aufbau-Verlag ، 1998.
Eco، Umberto: پروتکل های ساختگی، در: ders.، در جنگل داستان. شش فروند از طریق ادبیات ، مونیخ 1994 ، صص 155-184. Preprint تحت عنوان: داستانی که تبدیل به کابوس می شود. پروتکل های حکیم صهیون و آفرینش آنها ، در: Frankfurter Allgemeine Zeitung از دوم ژوئیه 1994.
Pfahl-Traughber، Armin: سیاهههای مربوط به خردمندان صهیون: اثبات جعل و تاریخ واقعی. در: کمک به درک سرنوشت یهودیان در گذشته و حال ، 46 جلد (1990) ، ح 1 ، صص 22-31.
سامونز ، جفری ال. (ویرایش): پروتکل های خردمندان سیون: مبانی ضد ستیزی مدرن - جعلی. متن و اظهار نظر دوم ، چاپ بدون تغییر 2001. گوتینگن 1998.
نقل قول
"... من پروتکل های رژیم صهیونیستی را دوباره با جزئیات مطالعه می کنم. تاکنون ، همیشه به من گفته می شد که آنها مناسب تبلیغات فعلی نیستند. وقتی آنها را خواندم ، دریافتم که ما می توانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم." - ورود دفتر خاطرات جوزف گوبلز در 13 مارس 1943

فیلم

جهان عرب و اسلام
از زمان تأسیس کشور اسرائیل ، پروتکل های حکیم صهیون بیشترین تأثیر خود را در جهان اسلام به ویژه در کشورهای عربی داشته است: آنها به عنوان منبع مهمی از اطلاعات در مورد صهیونیسم و ​​یهودیت در نظر گرفته می شوند ، توسط انتشارات عمده ، سیاستمداران برجسته ، روشنفکران ویرایش می شوند. و رهبران مذهبی همه جهان بینی ها به آنها اعتماد دارند. این تصور گسترده وجود دارد که از لحاظ فرهنگی ، فنی ، اقتصادی و سیاسی مورد تحقیر و ظلم و ستم از غرب قرار بگیرد: جنگهای صلیبی در اینجا به عنوان آغاز یک سنت دیده می شود که امپریالیسم و ​​استعمار را در قرنهای 19 و 20 تا زمان تأسیس دولت اسرائیل در آن گذراند. سال 1948 و جنگ درگیر خاورمیانه کافی است. شکستهای بیشمار ، که جهان عرب در رابطه با غرب مجبور به پذیرش است و اسرائیل غربی به احساس ناتوانی جنسی و عصبانیت منجر شده است ، که به نوبه خود در خیالات توطئه ای بیان شده است اما کار شر و توطئه گر یک مخالف غالب واحد: یهودیت. پروتکل ها بیانگر فرمول ایده آل نمونه ای از این گفتمان توطئه هستند. یهودیت پروتکل ها بیانگر فرمول ایده آل نمونه ای از این گفتمان توطئه هستند. یهودیت پروتکل ها بیانگر فرمول ایده آل نمونه ای از این گفتمان توطئه هستند.

در دهه 1920 ، اعراب مسیحی چندین ترجمه از پروتکل ها را به عربی ترجمه کردند ، اما بدون آنکه تأثیر گسترده ای در جهان اسلام داشته باشند. در سال 1938 ، در یک کنفرانس پارلمانی اسلامی به نفع فلسطین که توسط اخوان المسلمین برگزار شد ، یکی از این ترجمه ها به همراه ترجمه ای از مین کامفف هیتلر توزیع شد که فعالیت این نوشتارها را در جهان اسلام آغاز کرد. اولین نسخه این پروتکل ها که توسط یک مسلمان به عربی ترجمه شده است ، در سال 1951 در قاهره منتشر شد. از آن زمان ، اعتقاد به برنامه فتح جهان یهود در کشورهای عربی و اسلامی گسترش یافته است ، جایی که میزان قرار گرفتن در معرض پروتکل ها به سختی مشخص است. تا سال 1970 ، حداقل نه نسخه از پروتکل ها در جهان عرب چاپ شده بود. امروز با نسخه ای که توسط وزیر دفاع پیشین سوریه ، مصطفی تلاس ، وزیر دفاع پیشین سوریه منتشر شده است ، منتشر شده توسط Tlass Books ، تعداد آنها حداقل 60 نفر تخمین زده می شود. آنها همچنین در اینترنت پخش می شوند.

وزارت رهبری ملی مصر ترجمه ای را به عربی در سال 1956 منتشر کرد. در این مقدمه آمده است که این پروتکل ها از کنگره صهیونیستی باسل در سال 1897 گرفته نمی شود ، اما ادعای ادعا شده با اسناد مختلف یهودی مانند تلمود و با سیاست فعلی یهود ، صحت آنها را اثبات می کند. برای این ادعا ، ویراستار ناشناس به اظهار نظر روزنبرگ اعتماد کرد.

رئیس جمهور مصر جمال عبدالناصر (1970-1918) در مصاحبه ای به صورتجلسه اشاره کرد ، برادرش نسخه دیگری از عربی را در سال 1967 منتشر کرد. شاه فیصل عربستان (1976-1975) در مناسبت های مختلف پروتکل ها را به میهمانان ایالتی داد.

وب سایت اسلامی رادیو اسلام از سال 1996 از این پروتکل ها به عنوان سلاح در مبارزه با یهودیان و صهیونیست ها استفاده می کند. حماس به پروتکل های موجود در منشور سال 1988 خود اشاره دارد. پس از آن ، یهودیان هم انقلاب فرانسه و هم اکتبر را آغاز کردند ، جنگ جهانی اول ، هدف از این کار نابودی خلافت و جنگ جهانی دوم بود که آنها به خوبی به عنوان یک فروشنده اسلحه به دست آوردند و از آن برای تأسیس خود استفاده کرده بودند. دولت را آماده کنید. پایه و اساس سازمان ملل و شورای امنیت نیز به آنها باز می گردد ، زیرا با این نهادها می توانند مستقیماً بر جهان حاکم باشند:

"امروز فلسطین است ، فردا آن کشور یا کشور دیگری خواهد بود. طرح صهیونیستی بی حد و مرز است. پس از فلسطین ، صهیونیست ها آرزو می کنند از نیل تا فرات گسترش یابند. وقتی منطقه ای را که بر آن غلبه کرده اند هضم کنند ، آرزوی گسترش بیشتر و غیره را دارند. برنامه آنها در "پروتکل بزرگان صهیون" مجسم شده است ، و رفتار فعلی آنها بهترین اثبات آنچه ما می گوییم است. "

وی گفت: "امروز فلسطین است ، فردا کشور دیگری خواهد بود. برنامه صهیونیستی هیچ مرزی نمی شناسد. پس از فلسطین ، صهیونیست ها قلمرو خود را از نیل تا فرات گسترش می دهند. وقتی کل منطقه ای را که تصرف کرده اند هضم شوند ، آنها به سمت گسترش بیشتر حرکت می کنند و غیره. برنامه آنها در "پروتکل های حکیم صهیونیون" مجسم شده است ، و رفتار فعلی آنها بهترین گواه آنچه ما می گوییم است. "

در مصر ، مجموعه تلویزیونی "یک سوار بدون اسب" در 41 قسمت در سال 2002 و براساس پروتکل ها پخش شد. یک پخش کننده لبنانی و مستقر در حزب الله در سال 2004 دنبال کرد. نسخه های خارجی زبان از کشورهای عربی در خارج از کشور ، از جمله برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا و کشورهایی که کارگران توسعه اسرائیل در آن کار می کردند ، چاپ می شدند. آنها ویرایش های بیشماری را تجربه کردند: یک روزنامه نگار عرب آنها را دقایقی از "مجمع مخفی صهیونیست ها" که در سال 1954 در بوداپست برگزار شد ، توصیف کرد. دیگری به عنوان پروتکل های کنگره جهانی صهیونیست در بازل در سال 1897.

همچنین به عنوان قطعنامه های اولین کنگره رژیم صهیونیستی در بازل ، این پروتکل ها در یک کتاب تاریخ برای دهمین سال تحصیلی ، که اخیراً توسط اداره فلسطین منتشر شده است ، ارائه شده اند. [132] پس از اعتراضات بین المللی ، نسخه جدید بدون مراجعه به صورتجلسه چاپ می شد.

در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2005 ، ناشران ایرانی به همراه سایر نسخه های کتاب های ضد ستیزی انگلیسی مانند Fords The یهود بین المللی به زبان انگلیسی نیز دقایقی را در نسخه منتشر شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی با عنوان "توطئه یهودی" ارائه دادند. مدیریت نمایشگاه فقط پس از پایان رویداد در نتیجه گزارش های مطبوعاتی از این امر آگاه شد و شکایتی را مطرح کرد. چندین کتاب ضد ستیزی از سوی ناشران مصری ، سوریه و مراکش نیز در نمایشگاه کتاب که در فوریه 2006 در کازابلانکا برگزار شد ، به نمایش گذاشته شد ، از جمله نسخه های به روز شده ی هینلر ، مین کامف و پروتکل ها.

در سال 2011 ، علی محقق عالی حقوقی ایران با اشاره به دقایقی از اظهارات خود مبنی بر اینکه "انحراف و بدوی" که در رسانه های مطرح افکار جهان یافت می شود با اهداف مندرج در صورتجلسه مطابقت دارد یک خط

نوشته ای که چرا ما صلح با یهودیان را نفی می کنیم از فلسطین محسن آنتباوی است. در جهان عرب گسترده است. در مورد تعالی "یهودی" (جهود) صحبت می شود ، هیچ فرقی بین یهودیان و اسرائیلی ها وجود ندارد. العنتاوی برای حل مسئله فلسطین "ترکیبی از قرآن و تفنگ" را تبلیغ می کند. صلح با اسرائیل مغایر با قانون شرع است. او از کلیشه های ضد یهود استفاده گسترده می کند تا نشان دهد چرا نمی توان صلح یا آشتی با یهودیان برقرار کرد. وی صریحاً به پروتکل های خردمندان صهیون اشاره می کند: "یهودیان قصد دارند بر جهان حاکم شوند و بنابراین اخلاق را نابود می کنند و اقتصاد کشورهای تأثیرگذار و رسانه ها را تصرف می کنند."

با این وجود ، در جهان عرب نیز آرای مخالف وجود دارد: در سال 1948 ، محمد فواد شکری در کار خود آلمان نازی را ترک کرد. مطالعات در مورد میراث معاصر اروپا (1939-1945) همچنین به تاریخ جعل پروتکل ها می پردازد. روزنامه نگار مصری مارک صیغ پروتکل ها را در سال 2002 به عنوان پروتکل های حکیمان عرب ، که توطئه ادعایی در جهان عرب دارند ، تقلید کرد. وی به همراه همکار لبنانی خود «حزم ساقیا» با ارزیابی گسترده پروتکل ها به عنوان معتبر مخالف هستند.

کشورهای دیگر
سیاهههای فرقه صهیون در اواسط دهه 1990 دوباره در اروپا شرقی ظاهر شد و قبلاً در آفریقا ، آمریکای جنوبی ، استرالیا ، نیوزیلند و ژاپن منتشر شده بود. چاپ اول در آنجا در سال 1924 منتشر شد. در دهه 1930 ، در زمان پیمان ضد انحصاری و جنگ علیه چین ، این پروتکل ها آموزه ای دولتی بودند. برای نسخه جدید تحت عنوان: Grab Japan، آخرین دشمن! پروتکل های یهودی برای حاکمیت بر جهان در سال 1993 به شدت تبلیغ شد ، این کتاب پرفروش شد - برای دانیل پیپز نشانه ای که ضد ستیزی همچنین می تواند در کشورهای بدون اقلیت یهودی موفق باشد (ضد ستیزی را بدون یهودی مقایسه کنید).

در 23 اکتبر 2012 ، Ilias Kasiidiaris ، سخنگوی و معاون حزب نئو نازی یونان Chrysi Avgi ، از 19 دقیقه از مجلس دبیرستان یونان قرائت شد.

تفسیرهای علمی
در تحقیقات علمی اجماع وجود دارد که سیاهههای حکیم صهیون یک متن داستانی است که به هیچ وجه شرایط واقعی را توصیف نمی کند.

در مطالعه خود در سال 1951 ، هانا آرنت ، دانشمند علوم سیاسی ، متوجه عناصر و ریشه‌های کل قانون شد که آرمانشهر کل کشور که ​​در پروتکلها تشریح شده است ، مشابه رژیمهای توتالیتر موجود است. کار یک جامعه مخفی توطئه ای که در پروتکل ها شرح داده شده است بسیار شبیه به پلیس مخفی است. به همین دلیل استدلال کرد که این پروتکلها نه تنها انگیزه بلکه الگویی برای عمل هیتلر در قدرت گرفتن و اعمال قدرت بودند:

"نازی ها داستان ایدئولوژیک خود را از یک توطئه جهانی آغاز کردند و خود را کم و بیش آگاهانه براساس الگوی جامعه مخفی داستانی مردان خردمند صهیون سامان دادند."

بنابراین آرنت تحلیل روزنامه نگار یهودی الکساندر روبینتجین را که او در سال 1936 در کارلووی وری در چکوسلواکی منتشر کرده بود ، گرفت.

نورمن کوهن اولین اثر خود را در مورد پروتکلها در سال 1967 با عنوان "ضمانت قتل عام" (با عنوان "مجوز برای نسل کشی" ترجمه کرد) منتشر کرد. او در آنها بازگشتی از ضد یهودیت دموولوژیکی را دید. نظریه توطئه که به طور گسترده ای در پروتکل ها استفاده می شود ، انگیزه مهمی برای هولوکاست بود.

دانشمند رسانه ایتالیایی اومبرتو اکو معتقد است که ردپای رمان های موفقیت گسترده ، که می تواند در پروتکل ها نشان دهد ، به این واقعیت کمک کرده است که اینها معتبر به نظر برسند: خواننده ایده ها و کلیشه هایی را در آنها یافت که مدتهاست با آنها آشنا بوده است. از نظریه مشابهی توسط جفری سامونز حمایت می شود: دقیقاً به این دلیل که پروتکل ها قابل تشخیص و ساختگی هستند و ریشه های آنها در رمان ها است ، آنها خارج از کنترل گفتمان منطقی هستند و "معاف از حقیقت قابل تأیید" از تصدیق معاف هستند.

دانشمند سیاسی آمریکا ، دانیل پیپس ، کلید تأثیر گسترده کتاب را در تضاد و عدم خاصیت مطالب می داند. نام ، تاریخ یا واقعیت های فردی قابل تعیین داده نمی شود ، چنین پدیده های متناقض مانند فلسفه و ضد ستیزی ، مانند سرمایه داری و سوسیالیسم ، مانند دموکراسی و استبداد ، به عنوان ابزاری برای توطئه یهود ارائه می شوند ، بنابراین باید منافع شخصی هر کسی تهدید شود.

محقق ضد ستیزی برلین ، ولفگانگ بنز ، قدرت پروتکل ها را در عملکرد آنها به عنوان یک اسطوره سیاسی توضیح می دهد. در هسته این اسطوره یک واقعه واقعی نیست ، بلکه یک داستان ناب است ، از طریق تکرار مداوم ، پیوندها و معانی ، این روایت معنی دار بنابراین ظاهراً واقعیت و اقناع را به دست می آورد. کلیشه تلاش یهودیان برای تسلط بر جهان را می توان مورد نظر ، از روسیه تزاری گرفته تا آلمان نازی تا خاورمیانه استفاده کرد. از آنجا که ریشه در نیازهای عاطفی خاصی دارد ، برای روشنگری ضد استدلال ها در دسترس نیست و به همین دلیل بسیار مؤثر است.

مورخ اتریشی ، هلموت رینالتر اثر پروتکل ها را در محتوای آنها کمتر می بیند ، که به صورت ناخالصی با هم جمع شده اند ، ساختاری ضعیف دارند و تا حدودی متناقض هستند. در عوض ، وجود مطلق آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است: به نظر می رسد که مستقل ، صرف نظر از محتوای مشخص ، واقعیت ادعای یک توطئه همه جانبه را اثبات می کنند. این بدان معناست که پروتکل هایی که محتوای آنها همیشه از یک نسخه به چاپ دیگر متفاوت بوده است ، می توانند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند: به جای یهودیان ، سایر موضوعات تخیل نظریه های توطئه مانند Jesuits ، Freemason یا Illuminati بدون هیچ گونه مشکل در محتوا قابل استفاده هستند.

ریچارد لندز ، مورخ آمریکایی و متخصص هزاره ، در یک گذشته نگر که به همراه استیون تی. کاتز منتشر شده است ، تاریخچه تأثیر پروتکل ها از پیشینیان تا به امروز را منتشر کرده است. [153] از جمله موارد دیگر ، استفاده و نسخه جدید در کشورهای اسلامی اسلامی و همچنین بحث و جدال در مورد فروش پروتکل در گروه خرده فروشی والمارت در ایالات متحده آمریکا به پذیرایی در افراط گرایان چپ نشان داده شده و ارائه می شود. این پروتکل ها مثال زدند که چرا تئوری های توطئه با وجود واقعیت های روشن می تواند با موفقیت برقرار شود. پیشینه این توهمات آخرالزمانی است که اگر محبوبیت پیدا کنند قتل و اعمال خشونت را توجیه می کنند.